Kafatası (Y.O)

Nazım Hikmet’in Rusya’da geçirdiği dört yılın ardından, ülkeye dönüşte yazdığı ilk
oyunu ‘Kafatası’dır. 1932’de yazılan ‘Kafatası’ oyunu aynı yıl Darülbedayi’de sahnelenir.
Trajik bir hikayeyi konu alan oyun, epik tiyatronun biçimsel ve düşünsel özelliklerini taşır;
Nazım Hikmet’in Rusya’da bulunduğu dönem içerisinde etkilendiği önemli isimlerden
Mayakovski’nin dram estetiğini benimser.
‘Kafatası’ oyununda Nazım Hikmet, klasik gerçekçi temsil geleneğinin ‘tiyatro ile
gerçeğe ayna tutma’ anlayışını değil, tiyatronun gerçeğe bir pertavsız gözüyle bakmasını ister.
Nazım Hikmet’in toplumsal gerçekçi yanı, oyunun duygusal ve düşünsel sertliği kadar
hüznünü de belirler. Paranın varlığı karşısında insanın düştüğü, düşürüldüğü durum oyunun
ana karakteri Doktor Dalbanezo üzerinden anlatılırken, oyun kişilerinin eylemleri, varlıkları
iktisadi siyasi arasındaki sıkı ilişki (bu ilişkinin çözümlenemeyişi) üzerinden tartışılır.
‘Kafatası’ oyunun rejisörü Engin Alkan, metni yenileyip, düzenlerken, basit bir
dramaturgi okumasıyla sadece döneme ait kodları günümüze getirmekle kalmıyor. Oyunu,
gerçeği algılama biçimimizin değişimi ya da değişmeyişi üzerinden sorguluyor. Gerçeğin
nasıl inşa edildiğini ve aslında ne oluğunu tartışıyor.

  • YAZAR: Nazım Hikmet RAN
  • YÖNETMEN: Engin Alkan
  • MÜZİK: Burçak Çöllü
  • DEKOR TASARIM: Cem Yılmazer
  • KOSTÜM TASARIM: Candan Seda Balaban
  • IŞIK TASARIM: Cem Yılmazer
  • PROJE BAŞKANI: Safinaz Özgür
  • DEKOR REALİZATÖR: Muhtar Pattabanoğlu / Hüseyin Gündoğdu
  • KOSTÜM REALİZATOR: Gizem Karasu
  • SES EFEKTİ: Nurullah Uzun
  • DRAMATURG: Ruteba Doğan
  • YÖNETMEN YARDIMCISI: Yüce Armağan Erkek
  • REJİ ASİSTANLARI: Mert Sidal / Okan Kam / Dünya Cihan Özhan
  • OYUNCULAR
  • DR. DALBANEZO : Mehmet Özgür
  • MC: Yunus Derli
  • DALBANEZO’NUN KIZI: Ayşe Sinem Korola
  • KAPICI KADIN: Hasibe Özgür
  • ŞAİR: Berk Yücesir
  • OROSPU: Sencan Köymen Erbaş
  • PEDRO: Selim Turgay Deli
  • VILYAMS: Mustafa Doğan Ayhan
  • PAOLINA: Pınar Boyar
  • SERSERİ : Asaf Doğan
FB İletişim